Sunday, February 20, 2011

Portret virtual. Ce știe Google despre tine?



Câți dintre voi ați fost curioși măcar o dată să vă introduceți numele pe motorul de căutare Google și să vedeți pe ce pagini web vă regăsiți?

Veți fi surprinși să găsiți listele cu rezultatele de la Bac sau poate un simplu comentariu lăsat la fotografia unui prieten pe Facebook. "Internetul este ca un oraș. Este acolo un moșneag foarte isteț. I se spune GOOGLE ", îmi spunea un prieten acum câteva zile. Într-adevăr, Google este ajutorul multora dintre noi care dorim să găsim o informație oricât de simplă (an de naștere a unui autor) sau întortochiată (ce este sistemul Bologna?). Dar poate fi oare Google și "unealta" prin care ni se poate creiona un portret? Unii ar spune DA; alții însă ar prefera să cerceteze înainte de a da un verdict.
Curioasă din fire, am vrut să descopăr portretul pe care internetul și implicit Google mi l-au "asamblat", ca pe un joc de puzzle, timp de 11 ani de când utilizez internetul. Așadar, am scris numele meu pe Google și mi s-au listat 48 de pagini web. Din acestea doar 32 de site-uri conțineau numele exact: "Bianca Macovei" din care, la rându-i, 7 linkuri erau despre alte persoane cu același nume.


No comments:

Post a Comment